Назва Росія від грецької назви
канонічної території Константинопольського патріархату, яка стала Київською
метрополією в ХІ столітті. Поняття «русский мир» співзвучне зі вживаним
візантійцями поняттям християнський світ, яким позначалися обшири
релігійно-політичного впливу Константинополя, оскільки християнська релігія
використовувалася Візантійською імперією у внутрішньополітичних і геополітичних
цілях і поширення християнства здійснювалося політичними методами. Російські
імперіалісти запозичили досвід своїх ідейних прабатьків потрапили у пастку їх
долі – втрата державності. Творці української національної ідеї у ХІХ столітті відмовилися
від боротьби за візантійську спадщину навіть у питанні назви, назвавшись
українцями, а країну назвали Україною.
Релігійний аспект питання візантійської
спадщини «русського мира» прямо пов'язаний з концепцією «Москва – ІІІ Рим», яка
базується на православності Росії, а визнання хоч би багатоконфесійності
російського суспільства руйнує твердження про імперську спадковість від Риму
через Константинополь до «Москви – ІІІ Риму, а четвертому не бувати». Тому
«русский мир» поза межами РФ тримається на суспільній підтримці російськомовних
і православних вірян московського патріархату, а за її відсутності просто
сиплеться, що ми і спостерігаємо на сході України на відміну від Придністров’я де
вдалося переконати більшість населення у тому, що Росія їх союзниця і захисниця
від ворожих і жорстоких молдавських націоналістів.
Ексклюзивний проект спрямований на
російськомовних православних московського патріархату приречений на провал у
суспільстві де представлено багато конфесій. Тому розвиток свободи
віросповідання у контексті вільного поширення Благої звістки Господа і
Спасителя нашого Ісуса Христа за умови консолідації християн у цій діяльності
запорука мінімізації впливу ідеології «русського мира» на релігійне життя в
Україні, бо перемога відбувається завдяки наступальній, а не оборонній
стратегії. Власне реформаційні тенденції, які спостерігаються у ПЦУ сприяють
оновленню християнської парадигми у напрямку спасіння людських душ Євангелієм
Ісуса Христа, а не дотримання конфесійної традиції і конкуренції національних
традицій православ’я.
Гренишен Андрій Миколайович, Кандидат історичних наук, член ГО
"Україна трансформується"
Ви зводите все до лінії "Візантія - Москва - православіє - цезарепапізм".
ВідповістиВидалитиАле РМ ширше, ніж візантійська спадщина, яку Ви штучно демонізуєте.
Що ви скажете про феномен протестантських та євангельських християн, що в Росії масово підтримали путінську агресію проти України?
Дякую за запитання! Річ у тім. що візантійська спадщина окрім імперських амбіцій ще включає в себе співпрацю церкви з державою, модернізованої товаришем Сталіним. Тому висловлення схвалення державної політики євангельськими церквами РФ це втілення візантійської спадщини у її розвиткові!
ВидалитиПане Андрію, згоден з попереднім коментарем, надто обмежене бачення релігійної складової РМ
ВідповістиВидалитиЩо Ви маєте на увазі, стверджуючи “Російські імперіалісти запозичили досвід своїх ідейних прабатьків потрапили у пастку їх долі – втрата державності"?
ВідповістиВидалити