Перейти до основного вмісту

Інформаційний лист: про що буде конференція і як вона буде організована?


Доктрина "Русского мира" для України є особливо драматичним феноменом – це не "викликає дискусії", як можна було б сказати ще десятиліття тому. Ця доктрина стала яскравим прикладом того, як сформульовані в кабінетах ідеї переходять у ЗМІ, а звідти – на поле битви, перетворюючись на криваве побоїще. Вона зачепила безліч питань, не лише політичних чи правових, але насамперед філософських – світоглядних, ціннісних, ідентичнісних. Останнім часом ця тема сходить на маргінес суспільного життя, чого в нашому – українському – філософському дискурсі допустити ми не маємо права. Тому пропонуємо взяти участь в обговоренні витоків, загроз та методів доктрини “Русский мир”.

Конференція відбудеться в рамках науково-дослідницької діяльності Інституту філософії імені Г.С. Сковороди НАН України та роботи дослідницької групи молодих учених Інституту.

За матеріалами конференції (власне доповіді та їх обговорення) буде опубліковано спеціальний випуск фахового наукового журналу, який зареєстрований в наукометричних базах даних.

Основні питання до дискусії:
1. Історичні витоки «Русского мира»: політичні, культурні, релігійні, філософські.
2. Релігійний вимір доктрини «Русского мира»
3. Політичні підвалини доктрини «Русского мира»: чи є  «Русский мир» ідеологією?
4. Методологічні засади дослідження і критики «Русского мира». Контроверсійність напрямків.
5. Засоби і методи інтеграції «Русского мира» у світоглядну картину пересічного громадянина та світову політику. Шляхи поширення та «розчаклування». Чому Захід такий падкий на постулати доктрини «Русского мира»?
6. «Український світ» чи «Русский мир»: виміри і можливість протистояння.
7. Чим є «Русский мир»? Цивілізаційний, націоналістичний, імперський проект?
8. «Русский мир» і «русская культура»: гібридна тотожність.
Особливо вітаємо сучасні практичні польові дослідження просування російських ідеологем та російської інформаційної війни в наш час!



Робочі мови: українська, англійська, білоруська, іспанська, російська.



Конференція відбудеться 7 жовтня 2020 року.
Закінчення реєстрації та прийому тез доповідей для участі у конференції – 1 жовтня 2020 року. Для участі також треба заповнити ґуґл-форму за посиланням https://forms.gle/imRHbG46UMCaMNxs5

Оскільки формат конференції новий для українського простору, пропонуємо прочитати про організацію конференції,  права учасників та вимоги до них.

План блоґ-конференції:
1. Впродовж терміну підготовки конференції організатори приймають від учасників (авторів-спікерів) матеріали. Автори-спікери надсилають свої тези (оформлені відповідно до вимог), які публікуються на спеціально створеному google-blogspot-блозі. Замість тез, вони можуть надіслати повний текст своєї статті (або адаптований для публікації в блозі текст). Окрім цього, автори-спікери можуть надіслати свою презентацію для полегшення сприйняття або виокремлення основних ідей їхньої статті та/або записати власний відео-виступ.
2. У заявлений день блоґ-конференції організатори публікують надіслані матеріали. Публікація відбувається з 10:00 та з інтервалом приблизно у 30 хвилин. Автори-спікери можуть заздалегідь уточнити, який час публікації є для них бажаним. Публікація супроводжується анонсами у соціальних мережах у групах події конференції.
3. Після публікації матеріалів (статті чи тез, з доданими презентаціями чи відео за бажанням) відбувається обговорення в коментарях під постом.
Коментувати можуть лише заздалегідь зареєстровані учасники конференції.
Автор-спікер зобов'язаний дати відповідь на питання у коментарях впродовж щонайменше 30 хвилин після публікації.
4. Після публікації всіх матеріалів організатори публікують загальний заключний подячний пост, де всі учасники зможуть висловити свої думки, ідеї, побажання та пропозиції.
5. Упродовж 2 днів після початку конференції триває обговорення опублікованих матеріалів і дискусія в коментарях. По завершенні цього терміну, обговорення офіційно закривається (неофіційно може тривати далі), а організатори починають роботу над публікацією матеріалів конференції у спеціальному випуску наукового журналу, що входить до наукометричних баз даних та до реєстру наукових періодичних видань ДАК України.
                     
Організаційний комітет:                           
– науковий співробітник, голова Ради молодих учених Інституту філософії імені Г.С. Сковороди НАН України кандидат філософських наук Володимир Волковський;                                   
– науковий співробітник Президії НАН України, відповідальний секретар журналу «Філософська думка», співзасновниця освітньої платформи «Plato’s Cave» кандидат філософських наук Ксенія Зборовська.
                               
Вимоги до оформлення тез/статей
                               
При складанні тез/статей рекомендується, уникаючи загальних фраз, якомога повніше розкрити суть роботи та викласти найголовніші її результати. Роботи повинні бути ретельно вивірені і відредаговані. Об’єм тез не має перевищувати 4000 знаків. При підготовці тез просимо ретельно вивіряти терміни та цитати, обов'язково лишати посилання на першоджерело. Для первинної публікації у блозі можна посилання оформлювати в тексті у формі гіперпосилань. За якість опублікованих матеріалів відповідає автор.                                    
Оргкомітет залишає за собою право на відбір матеріалів для включення в програму конференції і може відхиляти заявлену доповідь без пояснення.
Статті надсилати Ксенії Зборовській на адресу: xenija.zborovska@gmail.com.

Чому саме формат блоґ-конференції?
Цей формат новий, і природньо викликає питання: чому саме цей формат є зручним не лише для організаторів, але і для учасників?
Карантин накладає обмеження на офлайн-заходи. Але життя не припиняється  і ставить багатьох перед вибором, який формат обрати.
Формат блоґ-конференції надає особливі можливості:
1) Він легкий для завантаження. Порівняно із будь-яким мультимедіа-форматом (Zoom, Skype, тощо), він не викликає проблем ані з відео, ані зі звуком. Тут неможлива постійна проблема "немає контакту, немає звуку, глючить відео" тощо.
2) Він абсолютно прозорий і відкритий до глибокого продумування. Голий текст повністю наданий до сприйняття читачем. Тут немає проблеми "не почув/не дочув спікера", текст можна прочитати, перечитати, осмислити. Текст легше цитувати і обговорювати.
3) Автор може повністю і цілком викласти ту думку, яку він хотів. Наявність чистого тексту дозволяє авторові чітко фіксувати, що і де він сказав, позбавляє проблеми "приписування того, що я не говорив".
3) Його легко розширити і плюралізувати. Автор-спікер може додати до свого тексту будь-які гіпер-посилання, аудіо (навіть фонову музику), відео (як власне відео, так і посилання на джерело). Дистанція між спікером і слухачем, ніж під час аудіо- чи відео-конференції долається тим, що автор-спікер може додати свій мультимедійний контент.
5) Захист авторського права. Опублікований текст назавжди залишається в мережі як строго атрибуйований до певного автора. Пошуковик при спробі пошуку цього тексту знаходить саме Ваш текст. На відміну від відео-аудіо, де неможливо "знайти" фразу чи цитату, у текстовому форматі такий пошук цілком можливий. Авторське право на опубліковані матеріали належить цілковито авторам-спікерам, які надіслали ці матеріали, та організаторам конференції, які координуватимуть будь-яке поширення опублікованих матеріалів із авторами.

Правила участі:
1. Інтернет-комунікація - така  ж комунікація, як і офлайн, і накладає ті ж самі етичні зобов'язання на всіх учасників конференції. Всі учасники зобов'язуються уникати мови ненависті, нецензурної лексики, особистих образ на адресу авторів-спікерів. Всі учасники, в т.ч. автори-спікери, покликані до того, щоб вести діалог на засадах взаємоповаги, аргументативного дискурсу, чесності щодо фактів і логічності аргументів, відкритості до критики і рефлексії.
2. До участі запрошуються всі зареєстровані і схвалені користувачі, що зроблять свій акаунт у Google Blogspot (на основі Gmail), та/або будуть підписувати кожен коментар своїм правдивим ім'ям і прізвищем. Незареєстровані коментатори можуть задавати свої питання після офіційного завершення конференції.
3. Після публікації коментарів коментатори повинні уникати редагування вже опублікованих коментарів, насамперед з поваги до інших читачів. У зворотньому випадку, організатори залишають за собою право видаляти відредаговані коментарі аж до повного бану їх автора. 
4. Організатори залишають за собою право видаляти без попередження всі коментарі, зміст яких порушує правила.



Коментарі

  1. Слава Ісусу Христу! Вітаю організаторів і учасників конференції. Запрошую до ефективної взаємодії для досягнення цілей цієї події! Благословінь!
    Олександр Кривенко,
    римо-католик, журналіст, юрист, викривач корупції, фундатор і координатор соціальної ініціативи «Захист християнських цінностей – основи життя та сім’ї в Україні».
    https://protectingchristianvalues.blogspot.com
    https://www.facebook.com/groups/ProtectingChristianValues/
    https://www.facebook.com/oleksa.kryvenko/
    м. Київ , +380 63 241 3681 , krivenkokorr@ukr.net

    ВідповістиВидалити

Дописати коментар

Популярні дописи з цього блогу

Вічне теперішнє «Русского мира»: політичні підвалини доктрини

  Дарія Сингаєвська , студентка Національного університету «Києво-Могилянська академія» «Семь слов о «русском мире» . Цещо? Слова Христа на хресті? [ Волкова Е. Ідеологія «русского мира» як релігіявійни [Електронний ресурс]. 2016 – Режим доступу: https://zbruc.eu/node/51719(02.08.2020)] «..періодичні свята […] відкривають нам дещо більше: бажання відмінити, скасувати минулий профанний час та розпочати «час новий». Інакше кажучи, періодичні свята, що завершують один проміжок часу і розпочинають інший, мають на меті повне відродження та оновлення часу » [ Элиаде. М. Трактат по истории религий / Пер. с фр. А.А. Васильева. - М.: Академический Проект, 2015. - § 432 ] . Політичне свято виборів президента Росії 2020 специфічно оновило час…, продовживши намагання побудувати свою світ-системунапротивагу світовому порядку за Гельсінськими угодами, або те, що у риториці творців цієї ідеології називається «сучасною єрессю людинопоклонства » [ Слово Святейшего Патриарха Кирилла в праздник Торжеств

Олена Мішалова. Від «Москва – Третій Рим» до «Русского мира»: етапи формування імперського ідеологічного гібридного проєкту.

    1. Сучасна Російська Федерація є імперією у стадії «напіврозпаду», яка відчайдушно намагається протидіяти процесу свого розпаду, що почався у 1991 р., коли Радянський Союз припинив своє існування. Парадоксально: у той час, як у світі після завершення Другої Світової війни відбувається деколонізація і великі колоніальні імперії зникають з політичної карти світу, СРСР не просто нікуди не зникає, а розширюється – включає до зони свого впливу країни Східної Європи. 2. «Русский мир» є сучасною версією історичного месіанства Росії, містить в собі ключові ідеї трьох попередніх месіанських проектів – релігійного, культурно-цивілізаційного та радянсько-політичного. 2.1. Релігійно-політичний проєкт: захист православної віри та православних християн. Цей комплекс ідей бере свій початок з друг. пол. Х V - XVI ст. Флорентійська унія (1438 р.) та падіння Візантійської імперії (1453 р.) перетворили московського князя на захисника православ'я – єдино правильної версії християнської

Стефанія Сідорова. Формування поняття “нова етика” в російських медіа та його потенційний вплив на український дискурс

  Поняття “нова етика” зараз не є чітко визначеним і функціонує як парасолькове поняття, в яке включають чи не всю проблематику сьогодення: від #metoo до Black Lives Matter, від канселінгу до життя в умовах пандемії, від цифрового етикету до екології. Найближчим відповідником, що міг би частково прояснити його зміст, є американський термін “woke culture” [3]. Аналізоване нами поняття є не запозиченим, а питомим для російського дискурсу [2]. Хоча словосполучення “нова етика” використовувалось і раніше ( e.g. німецькими феміністками першої хвилі, Еріхом Нойманном чи Анітою Аллен), сучасний термін сформувався в Росії і пропонує російський погляд на розуміння процесів, що відбуваються на Заході [1]. Швидко (чи навіть одночасно) зі своєю появою поняття починає стійко асоціюватися з концептами “Захід”, “ідеологія”, “проблема” та набуває негативних конотацій. Дискусія щодо нової етики перетворюється на протистояння - їй закидають тоталітаризм, говорять про неї як “новий етичний рейх”,